ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت
تغییرات شرکت، تنظیم و ثبت صورتجلسه شرکتها
پس از ثبت شرکت، امکان تغییرات شرکت‌ها بوجود می آید. اطلاعات کاملی از انواع تغییرات و فرایند تغییرات شرکت و ثبت صورتجلسه شرکتها برایتان گردآوری کرده ایم.
معمولا پس از ثبت شرکت وقایع گوناگونی رخ می دهد که باعث می شود صاحبان شرکت برای تغییر در شرکت اقدام کنند. از متداول ترین تغییرات در شرکت ها، تغییر آدرس شرکت، تغییر موضوع و الحاق موضوع شرکت، نقل و انتقال سهام و ورود و خروج شرکا می باشد. ثبت شرکت پایش از تمامی تغییرات و مسائل قانونی مرتبط با آنها شما را آگاه می کند.
پس  از اتمام روند  ثبت شرکت  موسسین شرکتها می بایست برای انجام هر نوع تغییرات ( به عنوان مثال تغییر سرمایه اولیه و یا تغییر آدرس محل شرکت)  ونیز سایر مواردی که در اساسنامه ذکر شده  و به تصویب رسیده است ، ابتدا رسما" مراتب را به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری اطلاع دهند.  کلیه این تغییرات پس از تصویب مجمع عمومی فوق العاده و یا  هیئت مدیره امکانپذیر می باشد .بدین منظور، تهیه و تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده الزامی می باشد. لازم به ذکر است که برای انجام برخی از تغییرات تدوین بیش از یک صورتجلسه الزامی می باشد.

مراحل ثبت تغییرات شرکت
توضیحاتی در خصوص ثبت مراحل و تغییرات وصورتجلسات شرکت ها
پس از به  پایان رسیدن فرایند  ثبت شرکت و تخصیص شماره ثبتی و شناسه ملی چنانچه سهامداران و هیئت مدیره شرکت  قصد ایجاد تغییر در شرکت را داشته باشند طی مجمع عمومی فوق العاده و یا مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده با تمام و یا اکثریت حضور شرکا یا صاحبان سهام در این مورد اتخاذ تصمیم می نمایند. هرگونه ثبت تغییرات شرکتازقبیل  تغییر نام ، تغییرآدرس،تغییر یا الحاق به موضوع ،  انحلال، ورود و خروج شریک ،افزایش و یا کاهش سرمایه ،تبدیل سهام بانام به بی نام ،تعیین اعضاء هیئت مدیره ،انتخاب بازرس ،تعیین حق امضاء و ... در مجامع ذیل قابل تصویب می باشد:
اختیارات مجمع عمومی فوق العاده :
این مجمع در موارد و شرایط ذیل درثبت تغییرات شرکت ها تصمیم گیری می نماید :
افزایش سرمایه و یا کاهش سرمایه (که می تواند باورود وخروج شریک برگزارشود).
اصلاح مفاد اساسنامه که می تواند شامل :تغییرآدرس ،تبدیل سهام بی نام به بانام ،نقل و انتقال سهام و یاسهم الشرکه ،تاسیس شعبه ،افزایش یا کاهش سرمایه و یا ورودشرکا و خروج شرکا و سایرمواردی که طبق قانون تجارت درصلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می تواند برگزار شود.
اختیارات مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده :
اختیارات مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی برانتخاب مدیران و بازرسان ، تعیین سمت مدیران و حق امضاء می باشد.
نکته :تصویب ترازنامه سالیانه که می تواند در مجمع عادی سالیانه در چهار ماهه اول سال برگزار شود در  حیطه صلاحیت و مخیرات  مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده هم می تواند برگزارکرد.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکتها
مدارک مورد نیاز جهت تنظیم صورتجلسات مجامع و هیئت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود
•    1.     رونوشت  آگهی یا روزنامه رسمی تاسیس شرکت
•    2.     رونوشت آگهی یا روزنامه رسمی تغییرات شرکت
•    3.     رونوشت شرکتنامه یا تقاضانامه ثبتی شرکت (پشت و رو)
•    4.     رونوشت شناسنامه وکارت ملی تمام شرکاء و هیئت مدیره شرکت ( یا نماینده شخص حقوقی )
•    5.     کپی برابر با اصل  شده شناسنامه و کارت ملی شرکاء یا هیئت مدیره جدید شرکت
•    6.     در صورتی که شرکای جدید اشخاص حقوقی باشند، رونوشت آخرین روزنامه رسمی شرکت واحکام نمایندگی اشخاص حقوقی ،هیئت رییسه و هیات مدیره و سهامدارن اشخاص حقوقی.
•    7.     کامل نمودن  فرم اطلاعات مورد نیاز شرکت
مدارک مورد نیاز جهت تنظیم صورتجلسات مجامع و هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص
•    1.     فتوکپی آگهی یا روزنامه رسمی تاسیس شرکت
•    2.     فتوکپی آگهی یا روزنامه رسمی تغییرات شرکت
•    3.     فتوکپی اظهارنامه ثبتی شرکت (پشت و رو)
•    4.     ارائه اسامی  آخرین سهامداران شرکت در صورت داشتن نقل و انتقال از تاریخ ثبت
•    5.     فتوکپی شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامدران و هیئت مدیره و بازرسین شرکت (یا نماینده شخص حقوقی)
•    6.     فتوکپی برابراصل شناسنامه و کارت ملی سهامداران یا هیئت مدیره و بازرسین جدید شرکت
•    7.     در صورتی که شرکای جدید اشخاص حقوقی باشند، فتوکپی آخرین روزنامه رسمی شرکت واحکام نمایندگی اشخاص حقوقی هیئت رییسه و هیات مدیره و سهامدارن اشخاص حقوقی
•    8.     پر کردن  کاربرگ اطلاعات مورد نیاز شرکت

مراحل ثبت تغییرات شرکتها درپایش
1.     ارجاع  مدارک و تکمیل فرم اطلاعات طبق تغییرات درخواستی توسط متقاضی
2.     تهیه صورتجلسه تغییرات شرکت
3.     ارسال صورتجلسهتغییرات و وکالت نامه جهت امضاء
4.     به  امضا  رساندن و ممهور کردن صورتجلسات تغییرات و وکالت نامه توسط متقاضی
5.     ارسال صورتجلسات تغییرات امضا شده توسط درخواست کننده
6.     انجام ثبت نام الکترونیک در سامانه مربوطه
7.     ارسال  پستی صورتجلسات به اداره ثبت شرکتها
8.     پیگیری روند اداری  ثبت تغییرات شرکت از اداره ثبت شرکتها
9.     واریز هزینه های پرداختی و ارئه فیش مربوطه
10.   دریافت آگهی مهر برجسته قوه قضائیه
11.   پرداخت هزینه روزنامه رسمی
12.   ارسال آگهی و روزنامه به متقاضی