سامانه ثبت شرکت ها - سامانه اینترنتی اداره ثبت

ثبت پایش در این مقاله تلاش برآن دارد تا در مورد سامانه ثبت شرکت ها-سامانه اینترنتی اداره ثبت مطالبی را ارائه نماید مقاله را بخوانید و در صورت مواجه شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سامانه ثبت شرکت ها-سامانه اینترنتی اداره ثبت

از جمله اهداف تعریف شده برای سامانه مکانیزه اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی به شرح ذیل می باشد:

  1. راهنمای سامانه مکانیزه " الکترونیکی " اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی،روش و مراحل ثبت شرکت.
  2. اتوماسیون اداره ثبت شرکت‌ها مبتنی بر کارتابل الکترونیکی.
  3. ایجاد شناسنامه الکترونیکی برای شرکت‌ها.
  4. کاهش مراجعه حضوری ارباب‌ رجوع.
  5. اطلاع‌رسانی به مراجع ذی‌صلاح.
  6. طبقه‌بندی مدیریتی اطلاعاتی.
  7. ایجاد یک مرجع ملی قابل اتکاء و حضور کلیه شرکت‌های ایرانی در تجارت جهانی .

مراحل ثبت شرکت

برای آن که شرکتی به ثبت برسد باید پروسه ای را سپری کنید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی مراحل ثبت شرکت می توانید به مقاله آن مراجعه کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

سامانه جامع ثبت شرکت ها

به منظور انچام همه ی امور ثبتی متقاضیان محترم باید به سامانه جامع ثبت شرکت ها به نشانیhttp://irsherkat.ssaa مراجعه کنند.هم چنین  از طریق سامانه ی فوق می توان همه ی اطلاعاتی که درباره ی به پیگیری درخواست ،پذیرش صورتجلسه،پلمپ دفاتر تجاری، بخشنامه ها،شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکت می باشد را پیگیری نمود.شایان ذکر است که در گذشته ثبت صورتجلسه تغییزات شرکت به صورت اینترنتی نبوده است و اشخاص به صورت حضوری مراجعه می نمودند اما با راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکت ها اشخاص به صورت غیر حضوری و به ضورت آنلاین امور خود را ثبت و پیگیری می کنند.شما قادر می اشید بعد از وارد نمودن اطلاعات خود در سامانه فوق الذکر و اخذ کد رهگیری از طریق همین سامانه می توانید تصمیم های گرفته شده را پیگیری کنید و از محتوای آن آگاه شوید.

مراحل ثبت شرکت توسط سامانه اینترنتی اداره ثبت

برای ثبت شرکت به وسیله ی سامانه اداره ثبت باید به آدرس اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید و فرآیند ذیل را انچام دهید:

بعد از اینکه وارد سامانه http://irsherkat.ssaa.ir  شدید باید به قسمت پذیرش تقاضای ثبت شرکت رجوع کنید فرمی برای شما رویت می شود که بایستی همه ی مراحل آن را کامل کنید نخستین موضوعی که باید در این فرم ها وارد کنید اطلاعاتی است که به متق��ضی مربوط می شود.این اطلاعات اعم از انتخاب نام شرکت،نشانی شرکت،سرمایه ی شرکت ،معرفی شرکا ،مشخص نمودن سهام شرکا و معرفی شعبه های شرکت می باشد هم چنین این موارد از مواردی می باشد که باید قبل از مراجعه نمودن به سایت در باره ی آن ها تصمیم گیری نهایی شده باشد.در سامانه مزبور باید اساسنامه شرکت را هم ارائه دهید هم چنین شرکتنامه ها و اساسنامه ها فرم های پیش فرضی دارند که فقط باید آن ها را کامل نمایید و در انتها چنانچه تمایل داشتید می توانید مقررات و قوانینیی که مختص شرکت شماست را به آن اضافه نمایید پس از آن باید رونوشت برابر اصل شده از اساسنامه خود را در پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها بارگزاری کنید.

تذکر1: قبل از مراجعه به بانک به نمایندگی روابط عمومی مستقر در واحد حسابداری  جهت تعیین مبلغ حق الدرج اگهی تأسیس در روزنامه کثیرالانتشار و اخذ فیش مراجعه شود و مبلغ حق الثبت و حق الدرج در یک مرحله به بانک پرداخت شود.

تذکر2: در صورتی که کارشناس اداره ثبت شرکتها ایراد یا نقصی درمدارک مشاهده نماید مراتب کتباً به متقاضی اعلام خواهد شد که نسبت به رفع یا ایراد اقدام نماید.

تذکر 3: در صورتی ��ه کارشناس اداره ثبت شرکتها موضوع فعالیت شرکت را نیازمند اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح تشخیص دهد نسبت به تهیه استعلام اقدام و برگ استعلام پس از اخذ امضاء ازمسئولین مربوطه در دبیرخانه اداره کل ثبت شرکتها ثبت دفتر شده و به مرجع مربوطه همراه با یک نسخه فتوکپی از مدارک تحویل داده شود.

تذکر4: در صورت نیاز فوری به آگهی تأسیس شرکت قبل از انتشار در روزنامه رسمی باشد چند نسخه فتوکپی از آگهی تأسیس تهیه و هنگام تحویل اصلی آگهی به دفتر روزنامه رسمی فتوکپی ها توسط دفتر روزنامه رسمی ممهور به مهر می گردد که دارای اعتبار مربوطه خواهد بود.

 وظایف هیات نظار شرکت

هیئت نظار مرکب از 3 نفر بوده که از بین شرکاء برای مدت یکسال انتخاب می شوند و اعضای هیئت نظار نبایستی عضو هیئت مدیره شرکت باشند.

  1.  تحقیق نماید که سرمایه نقدی شرکت پرداخت شده و سهم الشرکه غیر نقدی تقویم و تسلیم شده باشد.   
  2. در شرکت نامه تقویم سهم الشرکه غیر نقدی به صراحت ذکر شده باشد.  
  3. دعوت شرکاء برای مجمع عمومی فوق العاده.  
  4.  اعضاء هیئت نظار از جهت اعمال اداری و نتایج حاصله از آن هیچ مسئولیتی ندارند لیکن هر یک از آن ها در انجام مأموریت خود بر طبق قوانینی معموله مملکتی مسئول اعمال و تقصیرات خود می باشند ( م167ق ت) هــ اعضاء هیئت نظار دفاتر و صندوق و کلیه اسناد شرکت را تحت تدقیق در آورده همه ساله گزارش به مجمع عمومی می دهند و هر گاه در تنظیم صورت دارایی بی ترتیبی و خبطهایی مشاهده نمایند موضوع را درگزارش مذکور ذکر نموده و اگر مخالفتی با پیشنهاد مدیر شرکت درتقسیم منافع داشته باشد دلایل خود را بیان می کنند ( م168ق ت) وـ تا 15 روز قبل زا انعقاد مجمع عمومی هر صاحب سهمی می تواند (خود یانماینده او ) در مرکز اصلی شرکت حاضر شده از صورت بیلان و صورت دارایی و گزارش هیئت نظار اطلاع اطلاع  حاصل کند  ( م170ق ت)
  5. شرکاء شرکت نمی توانند تابعیت شرکت را تغییر دهند مگر به اتفاق آراء( م110ق ت)
  6.  اتخاذ تصمیم راجع به تغییرات اساسنامه باید با اکثریت عددی شرکاء که لااقل سه ربع (3/4) سرمایه را دارا باشند به عمل آید. اساسنامه شرکت می تواند حد نصاب دیگری را مقرر نماید     (م111ق ت)
  7.  در هیچ مورد اکثریت شرکاء نمی تواند شریکی را مجبور به افزایش سهم الشرکه خود ئر شرکت نماید ( م112ق ت)
  8. سرمایه احتیاطی مجمع عمومی می تواند مقرر نماید در صدی از سود قابل تقسیم بعنوان سرمایه  (ذخیره ) احتیاطی منظور گردد.
     

به گزارش ICTPRESS با اجراي اين پروژه سيستم اطلاعاتي و عملياتي ثبت شركت‌ها و موسسات غيرتجاري به صورت جامع مكانيزه مي‌شود، و  ضمن رايانه‌يي شدن كامل عمليات تا حذف كامل كاغذ، در چارچوب برقراري دولت الكترونيكي، ارائه كليه خدمات اطلاع‌رساني، عملياتي و اجرايي به ارباب رجوع، به صورت مجازي و بدون نياز به حضور در محل ثبت شركت‌ها انجام میگیرد.

راه‌اندازی سامانه مكانیزه اداره ثبت شركتها و مالكیت صنعتی

مدیر كل دفتر توسعه IT سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از راه‌اندازی سامانه ثبت شركت ها و مالكیت صنعتی خبر داد.
حسین نجفی در بیان اهداف راه‌اندازی این سامانه گفت: اتوماسیون كامل فرآیندهای اداره ثبت شركت‌ها مبتنی بر كارتابل الكترونیكی، ایجاد شناسنامه الكترونیكی برای شركت‌ها، كاهش مراجعه حضوری ارباب‌ رجوع، اطلاع‌رسانی به مراجع ذی‌صلاح، طبقه‌بندی مدیریتی اطلاعاتی، ایجاد یك مرجع ملی قابل اتكاء و حضور كلیه شركت‌های ایرانی در تجارت جهانی از جمله اهداف تعریف شده است.
او از كاركنان و كارشناسان اداره ثبت شركت‌ها، ارباب‌رجوع (شركت‌ها)، وزارت اقتصادی و دارایی، بیمه، مراجع قضایی، مركز آمار ایران، مردم (مشتریان)، مدیریت استراتژیك كشور، كلیه وزارتخانه‌ها و دیگر سازمان‌ها و موسسات دولتی به عنوان ذی‌نفعان طرح نام برد.
وی با بیان این كه آنچه در این سامانه ثبت می‌شود، بعد جهانی دارد و هیچ‌كس در هیچ جای جهان نمی‌تواند آن را ثبت كند، گفت: آنچنانكه ما طرح میپم (مدیریت یكپارچه ملك) را ثبت جهانی و برای آن آرم درست كردیم و هیچ‌كس نمی‌تواند از آن استفاده كند.
او تصریح كرد: سازمان ملل پروژه‌ای با عنوان Ipas دارد و به این ترتیب هر اختراعی در هر كشور ثبت شود قابل دیدن است؛ بومی‌سازی این نرم افزار در حال انجام در سازمان ثبت است.

 دستور العمل چگونگي ثبت الكترونيكي شركتها و موسسات غير تجاري

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دستورالعمل جدید چگونگی ثبت الکترونیکی شرکت ها و موسسات غیرتجاری، در راستای سیاستها و برنامه های این سازمان مبنی بر بکارگیری فنآوری های نوین و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به متقاضیان محترم، از سوی دکتر تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل که با هدف حذف مراجعات حضوري متقاضيان خدمت و در راستای خدمات الکترونیکی در حال انجام در حوزه ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری تنظیم و اعلام شده است، کليه تقاضاهاي مربوط به ثبت تأسيس و تغييرات شرکتها و مؤسسات غيرتجاري از طريق درگاه الکترونيکي سازمان به آدرس www.ssaa.ir پذيرفته مي شود و متقاضيان ثبت تأسيس و تغييرات شرکتها و مؤسسات غيرتجاري بايد اطلاعات مورد نياز را بر اساس فرم هاي موجود، در سامانه جامع ثبت شرکتها وارد نموده و پس از پذيرش نهايي درخواست، از طريق سامانه نسبت به دريافت کد پيگيري يکتاي پرونده تشکيل شده در سيستم اقدام نمايند.

بر اساس این دستورالعمل، پس از پذيرش هر تقاضا توسط سامانه، يک کد پيگيري اختصاص داده خواهد شد و در تمامي مراحل، نتايج اقدامات از طريق پيام کوتاه با ذکر کد پيگيري به اطلاع متقاضي خواهد رسید و تمامي آگهي ها و ابلاغيه هاي رفع نقص يا عدم امکان ثبت که اطلاع متقاضي از آن ضروري است در سامانه بارگذاري و از طريق کد پيگيري اختصاص داده شده به متقاضي قابل رويت است.

بنابر دستورالعمل صادره از سوی سازمان ثبت، مرجع ثبت شرکتها و مؤسسات غيرتجاري پس از وصول ثبت تاسيس، نسبت به بررسي نام هاي پيشنهادي شخصيت حقوقي اقدام و نتيجه پذيرش و يا عدم پذيرش نام را به نحو الکترونيکي به متقاضي اعلام مي نمايد و در صورت تاييد نام، متقاضي باید اصل مدارک و مستندات لازم را به همراه کد پيگيري از طريق پست به مرجع ثبت شرکتها و مؤسسات غيرتجاري اداره کل ثبت اسناد و املاک استان محل اقامت قانوني شخص حقوقي مورد تقاضا ارسال کند.

در اجراي تكاليف قانوني بند «ب» ماده (۱۲) قانون ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد و بند «۳» ماده (۳۷) قانون مديريت خدمات كشوري و ماده ۴۸ قانون برنامه پنجم توسعه با هدف حذف مراجعات حضوري متقاضيان خدمت و ارائه خدمات به نحو الكترونيك، فرآيند ثبت تأسيس و تغييرات شركتها و مؤسسات غيرتجاري به صورت الكترونيكي و طبق مقررات اين دستور العمل انجام خواهد شد:

ماده۱) كليه تقاضاهاي مربوط به ثبت تأسيس و تغييرات شركتها و مؤسسات غيرتجاري از طريق درگاه الكترونيكي سازمان به آدرس www.ssaa.ir پذيرفته مي شود. متقاضيان ثبت تأسيس و تغييرات شركتها و مؤسسات غيرتجاري بايد اطلاعات مورد نياز را بر اساس فرم هاي موجود در سامانه جامع ثبت شركتها وارد نموده و پس از پذيرش نهايي درخواست، از طريق سامانه نسبت به دريافت كد پيگيري يكتاي پرونده تشكيل شده در سيستم اقدام نمايند.

تبصره ۱ : پس از پذيرش هر تقاضا توسط سامانه، يك كد پيگيري اختصاص داده خواهد شد و در تمامي مراحل، نتايج اقدامات از طريق پيام كوتاه با ذكر كد پيگيري به اطلاع متقاضي مي رسد.

تبصره ۲ : تمامي آگهي ها و ابلاغيه هاي رفع نقص يا عدم امكان ثبت كه اطلاع متقاضي از آن ضروري است در سامانه بارگذاري و از طريق كد پيگيري اختصاص داده شده به متقاضي قابل رويت خواهد بود.

ماده۲) مرجع ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري پس از وصول ثبت تاسيس، نسبت به بررسي نام هاي پيشنهادي شخصيت حقوقي اقدام و نتيجه پذيرش و يا عدم پذيرش نام را به نحو الكترونيكي به متقاضي اعلام مي نمايد. در صورت تاييد نام، متقاضي اصل مدارك و مستندات لازم را به همراه كد پيگيري از طريق پست به مرجع ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري اداره كل ثبت اسناد و املاك استان محل وقوع اقامتگاه قانوني شخص حقوقي مورد تقاضا ارسال مي نمايد.
تبصره: متقاضيان ثبت تغييرات در شركتها و مؤسسات غيرتجاري بايد بلافاصله پس از ثبت تقاضاي خود در سامانه و دريافت كد پيگيري، نسبت به ارسال اصل مدارك و مستندات لازم از طريق پست به مرجع ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري اداره كل ثبت اسناد و املاك استان محل وقوع اقامتگاه قانوني شخص حقوقي مورد تقاضا اقدام نمايند.

ماده۳) مرجع ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري دريافت كننده تقاضا، مكلف است پس از وصول مدارك و مستن��ات متقاضي و مطابقت آنها با فايل الكترونيكي مربوط، چنانچه تقاضاي واصله با قوانين و مقررات منطبق بوده و مدارك
و مستندات ارسالي كامل باشد، جهت توليد پيش نويس سند، احراز هويت و اخذ امضاء متقاضي ثبت طبق ماده ۸ اين دستورالعمل اقدام نمايد.

ماده۴) پس از بررسي كارشناسي چنانچه مورد تقاضا منطبق با مقررات نبوده و يا نقص در مستندات و مدارك ملاحظه شود، مراتب جهت رفع نقص مطابق تبصره ماده ۱ به متقاضي اطلاع داده مي شود. متقاضـي مكلف است ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به رفـع نواقص اعلام شده اقدام نمايد. در غير اين صورت مدارك و مستندات ارسالي از طريق پست اعاده و ادامه رسيدگي به مورد تقاضا، منوط به ورود مجدد اطلاعات به سامانه و اخذ كد پيگيري جديد مي باشد.

ماده۵) مرجع ثبت شركتهاي مركز استان جهت ثبت تغييرات مربوط به شركتها و مؤسسات غيرتجاري كه درگذشته در مرجع ثبتي غير از شهرستان مركز استان به ثبت رسيده اند، در ابتدا پرونده مربوط را از مرجع ثبت كننده مطالبه و مراحل ثبت تغييرات را مطابق ضوابط انجام خواهد داد. اداره ثبت شهرستان ثبت كننده شخص حقوقي مكلف است ظرف يك هفته با شماره گذ��ري اوراق پرونده مربوط، نسبت به ارسال آن به مرجع ثبت شركتهاي مركز استان اقدام نمايد.

تبصره: مرجع ثبت شركتهاي مركز استان مكلف است قبل از اقدام، نسبت به اسكن و داده آمائي پروندۀ واصله اقدام نمايد.

ماده۶) بررسي كارشناسي تائيد و تعيين نام اشخاص حقوقي مورد تقاضاي ثبت تاسيس و يا تغيير نام، توسط مرجع ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري مركز استان با رعايت مقررات انجام مي پذيرد.

ماده۷) دفاتر ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري با توجه به ماهيت اشخاص حقوقي و طبقه بندي براساس قوانين و مقررات جاري، به شرح ذيل در سامانه جامع ثبت شركتها به نحو الكترونيك ايجاد مي گردد:

الف- دفترثبت شركتهاي تجاري( شامل انواع شركتهاي سهامي، با مسئوليت محدود، تضامني،‌ نسبي،‌ تعاوني، مختلط سهامي و غيرسهامي و...) موضوع بند «۹» ماده (۱) آئين نامه قانون ثبت اسناد و املاك، اصلاحي ۱۳۸۰؛

ب- دفتر ثبت مؤسسات غيرتجاري موضوع ماده (۸) آئين نامه اصلاحي ثبت تشكيلات و مؤسسات غيرتجاري مصوب۱۳۳۷؛

ج- دفتر ثبت شعب و نمايندگي شركتهاي خارجي ( موضوع ماده ۱۴ نظامنامه اجرايي قانون ثبت شركتها مصوب ۱۳۱۰).
ماده۸) پس از بررسي و تاييد كارشناسي تقاضاهاي واصله در مرجع ثبت شركت ها و مؤسسات غيرتجاري مركز استان، به شرح ذيل اقدام مي گردد:

الف- مرجع ثبت شركت ها پيش نويس سند ثبت تاسيس يا تغييرات شخص حقوقي را در سامانه توليد ومفاد آن را به نحو الكترونيك به اطلاع متقاضي مي رساند.

ب- متقاضي پس از ملاحظۀ مفاد پيش نويس سند،‌ به منظور پرداخت حقوق دولتي و امضاي نسخه چاپي آن به مرجع ثبت شركتها مراجعه مي نمايد.

ج- مرجع ثبت شركت ها با احراز هويت ذي سمت و اطمينان از وصول حقوق دولتي، دو نسخه از سند نهائي را چاپ و به امضاي ذي سمت رسانده و در دفتر الكترونيك مربوط در سامانه ثبت مي نمايد. ضمناً نسخۀ امضاء شدۀ سند نهايي پس از اسكن در پـرونده الكترونيك ثبـت شخص حقوقي مربـوط ذخيـره و يك نسخه از سند چاپ شـده نيز به متقاضي تحويل مي شود.

ماده۹)- چنانچه اقامتگاه شخص حقوقي مورد تقاضا، شهرستاني غير از مركز استان باشد، مرجع ثبت شركت ها و مؤسسات تجاري مركز استان، پيش نويس سند توليد شده را جهت احراز هويت و اخذ امضاء ذي سمت، از طريق سامانه به اداره ثبت شهرستان محل اقامتگاه قانوني شخص حقوقي ارسال و مراتب را از طريق پيام كوتاه به متقاضي اعلام مي نمايد. اداره مذكور پس از احراز هويت و اخذ امضاء‌، نسخۀ امضاء ‌شده را اسكن و از طريق سامانه به مرجع ثبت شركت ها در مركز استان ارسال و يك نسخه از سند امضاء‌ شده را نيز به متقاضي تحويل مي دهد.
تبصره ۱- مرحلۀ نهايي ثبت تأسيس يا تغييرات شركتها و مؤسسات غيرتجاري در سامانه و الحاق اسكن سند امضاء‌ شده به سابقه ثبت الكترونيك شخص حقوقي، توسط مرجع ثبت شركتها در مركز استان انجام خواهد شد.

فرم ارسال نظر

پاسخ دادن به :

با تشکر از ارسال نظر شما . پس از تایید انتشار خواهد یافت .
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
کمترین زمان برای ثبت شرکت در کرج

سرعت و دقت بالا

ثبت پایش

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

پاسخگویی 24 ساعته برای ثبت برند در کرج

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    اصلاح ماده 4 آیین نامه اجرایی 13

    مبنی بر حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات

  • 21 فروردین

    سامانه چت آنلاین

    راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی پایش در جهت راحتی مشتریان محترم

آخرین نظرات کاربران

  • امیر اسلامی نیا

    باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه حقوقی پایش بخاطر ثبت برند اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

  • نوید بهروزی

    باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی پایش هست.